1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Advies nieuwe powerbank

Discussie in 'Smartwatches en mobiele accessoires' gestart door Van der berg, 8 aug 2018.

1. Van der berg

Van der berg Senior Member

Sinds:
    18 apr 2005
    Ik maakte gebruik van de Xtorm XB102 Free 15000 15.000mAh en dit is als beste getest bij Hardware.info. De Xtorm XB102 Free 15000 heb ik vanavond aan mijn vader gegeven voor zijn Huawei smartphone.

daarom sta ik op het punt een nieuwe powerbank te bestellen voor mij Galaxy S8+ de volgende te bestellen:

• de XTORM XB202U USB-C™ POWER BANK DISCOVER 15.000mAh deze powerbank heeft ingebouwde QuickCharge 3.0

• Tweede optie: Xtrom AL421 powerbank Waterproof IP68 10.000mAh

Deze laatste heeft geen USB-C en geen QuickCharge 3.0 maar is IP68, terwijl de XB202 powerbank IP44 is spatwaterdicht.

Is beide net zo goed als mijn oude powerbank? Mijn voorkeur gaat uit naar het model met USB-C en IP44

2. Van der berg

Sinds:
    18 apr 2005
    Na lang twijfels heb ik uiteindelijk zojuist het volgende besteld:

Xtorm Discover 17.000 mAh €85
    IP44 spatwaterdicht, USB-C, 3 tegelijkertijd op te laden met Quick Charge 3.0 dat zorgt voor 60% sneller laden dan powerbank zonder Quick Charge 3.0. Inclusief kabels, Airport gecertificeerd.

https://pcmweb.nl/artikelen/review/review-xtorm-discover-17000-mah/?API_COOKIE_REDIRECTED=True

Ik ben heel erg benieuwd naar mijn nieuwe powerbank

Met mijn berekening kan ik met de powerbank 17.000mAh bijna 5 keer mijn S8+ (3500mAh) volladen

3. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Helaas, is net iets meer dan 3x, omdat de capaciteit op 3,6V in plaats van 5,xV wordt opgegeven, je verliest daar helaas capaciteit :(
    Goede marketing misleiding van de fabrikanten.

4. joz

joz Senior Member

Sinds:
    24 apr 2006
  5. TJM de Groot

TJM de Groot Senior Member

Sinds:
    26 dec 2009
    De kans om advies te geven is hiermee getorpedeerd. :confused:

En zo gaat dat bijna in al uw topics mijnheer van de Berg.
    Misschien eerst even wachten in het vervolg, of u moet de wijsheid in pacht hebben dan heb ik niks gezegd. ;)

MSDOS Retro, Black Eagle en Hoyt vinden dit nuttig.
  6. Van der berg

Sinds:
    18 apr 2005
    Uiteindelijk moet je keuzes maken :) en kan je niet eeuwig wachten, ik heb uiteindelijk tot tegen de middag gewacht maar was geen reactie..

Bedankt voor de reacties.

Laatst bewerkt: 9 aug 2018
  7. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Uiteindelijk is accucapaciteit bij accuspanning bepalend, niet het voltage van de overdracht ervan. Al zal je meer verlies hebben in het proces, oa. door warmte en step-up electronica.

Van der berg vindt dit nuttig.
  8. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Denk dat je vergeten bent het verlies tijdens het overhevelen van energie bent vergeten mee te nemen.

9. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Probeer maar eens...

Idem voor de capaciteit van de accu in de telefoon.

Probleem is echter dat via buck / boost / buck-boost converter de Powerbank er 5V van maakt, en de telefoon het vervolgens weer verlaagd...

10. quiller

quiller Senior Member

Sinds:
    4 jul 2012
    @Van der berg Jongens jongens… wat een dure powerbank is me dat zeg... Mijn anker 20.000 mah (inclusief quickcharge zoals de jouwe) heeft me in een promo 33 eurotjes gekost... Je hebt je goed laten in de zak zetten... Weer bij de mediamarkt ofzo?

11. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Tja, ik heb hier 2 powerbanks van 10.000 mah liggen waarvoor ik iets van ik dacht 15 euro betaald heb en die doen het verder prima.

12. Van der berg

Sinds:
    18 apr 2005
    Ik heb hem via BOL.com gekocht. Xtrom powerbank bij de XB102 als beste uit de test en verwacht bij deze het zelfde. Inderdaad best prijzig in vergelijking met de concurrentie

13. quiller

quiller Senior Member

Sinds:
    4 jul 2012
    En geen haar beter dan Anker.

14. Black Eagle

Black Eagle Senior Member

Sinds:
    6 aug 2006
    Oef wat een dure powerbank, volgende keer wat meer geduld hebben Vdberg.
    Want ik denk dat de Hwi leden wel iets beters en goedkopers hadden kunnen aandragen.
    Want er zijn veel merken die ook goed zijn en vermoedelijk ook een stuk goedkoper.
    Kleine tip niet teveel naar de marketing specs en verhaaltjes luisteren Vdberg.
    En de review die je aanhaalt alleen dat kleine stukje tekst?
    En 5 keer je Phone opladen of bijna 5 keer, ben benieuwd.
    Denk dat je al blij mag zijn met 4 keer.

Laatst bewerkt: 10 aug 2018
  15. quiller

quiller Senior Member

Sinds:
    4 jul 2012
    Tsja... Wat cijfertjes betreft trapt hij er elke keer in. Dat is in het verleden al duidelijk gebleken uit reacties op aankondigingen.

16. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Review van 3 jaar oud?

17. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Yep,het ultieme slachtoffer van de marketingafdeling.

18. quiller

quiller Senior Member

Sinds:
    4 jul 2012
    Met het idee dat mediamarkt eerlijk is...

19. MSDOS Retro

MSDOS Retro Senior Member

Sinds:
    20 dec 2011
    Misschien eens wachten tot er iemand online komt die je nuttig advies kan geven.
    Wat heeft er zo'n haast? Is die batterij van die "High End Samsung Galaxy S8+" en "Beste getest door HWI" dan toch niet zo goed dat je er geen dag mee door kunt trekken?

Ik vind het dan een meer verkapte "kijk ik ga een powerbank kopen" topic.
    Zoals eerder benoemd, heb je er vaker last van dat je geen adviezen afwacht. Jammer, dat kost je een hoop geld.

Black Eagle vindt dit nuttig.
  20. Van der berg

Sinds:
    18 apr 2005
    Via de Quick-Charger 3.0 poort laad hij binnen 1 uur en 30 minuten mijn S8+ weer vol en heb nog 14% accu over