Advies Aanschaf - NIET - Gaming Systeem

beste Forumleden;

Mijn huidig Systeem:

- CoolerMaster CM 690 II - behuiz.
- Intel I5-4460 3.2 Ghz - Proc.
- Gigabyte Z97-D3H - Moederb.
- Crucial Ball.Sport 2 x 8 GB HZ 2400 pc 4. - Geheugen.
- CoolerMaster V550 Semi Mod. - Voeding.
- CoolerMaster Hyper 412S - Koeler.
- Samsung Evo 850 - SSD .
- Seagate Barracuda 2 GB. HDD.
- Dell U 2515 - Monitor.
- Microsoft Office 2013

Gebouwd: aug. 2015.
Gebruik: Géén Gaming / Wel opslag Video / Film / Foto`s / Internet/ 2e. TV / etc.
Deze set evt. verkopen en aanschaf vergelijkbaar systeem - naar de huidige - maatstaven en kwaliteit.
Montor is 2 jaar oud en wordt niet vervangen! Graag jullie aankoopadvies nieuw systeem.
evt. waarde van huidig systeem. evt. bedrag besteding: +- € 750,-

ben benieuwd naar jullie advies!

groet,

Gert O.

Ruud Rutten

Senior Member
Wat mis je aan je huidige systeem? Wat doe je met video/film foto's? Bewerken of enkel opslaan en bekijken?

Nee, begrijp me niet verkeerd, ik ben qua kwaliteit erg tevreden over dit systeem, waar het mij meer om ging heeft betrekking tot de houdbaarheid - hoe lang werkt deze nog feilloos - en, als deze op z'n eind loopt wat is dan een "moderne up-to-date" vervangings systeem! Ben geen deskundige inzake techniek etc. vr.groet, Gert O.

seb83

Senior Member
Eens met eerdere opmerkingen, met deze pc is niks mis voor jouw gebruiksdoel.

hoe lang werkt deze nog feilloos
Wat bedoel je hiermee? Wanneer hij kapot gaat? Dat kan niemand je zeggen. Of wanneer hij de kar niet meer kan trekken? Zolang je er niet mee gaat gamen, 4k videobewerken of 3d renderen kun je er nog jaren mee vooruit.

wat is dan een "moderne up-to-date" vervangings systeem
Dat kun je pas op dat moment bepalen. Op dit moment zou een Ryzen 3400G je passen, maar dat is niet aan de orde want je huidige systeem is prima.

Manyuken

Senior Member
Moederborden, cpu's en RAM geheugen gaan over het algemeen erg lang mee. Onderdelen die het snelst stuk gaan zijn:
  • Voedingen
  • Koelers
  • Harde schijven en zeer goedkope SSD's
  • Wellicht ook GPU's maar dat hangt er af van de gebruikte koeloplossing...
Ken genoeg mensen die nog werken met Intel Core 2 Duo of Athlon X2 systemen...
Voor filmpjes kijken, internetten, office applicaties werken dat soort systemen met iig 4 GB aan RAM + een SSD nog prima!

Roel1966

Senior Member
ben benieuwd naar jullie advies!
Het valt net zoals anderen zeggen wel moeilijk in te schatten wanneer iets kapot gaat maar het is wel zo dat b.v. kwalitatief doorsnee voedingen het 1ste slijten. Wat dan vaak gebeurd is dat een defecte voeding ook andere onderdelen mee neemt en je uit voorzorg wel b.v. al de voeding kan vervangen.

Zaken als b.v. een pc-kast is een kwestie van smaak en daar eigenlijk niets aan slijt en er ook niet zo bar veel veranderd is op pc-kasten gebied. Het is gewoonweg het design wat veranderd is maar als jij nog tevreden bent met je huidige pc-kast kan je daar weer gewoon een nieuw systeem in zetten.

Qua harddisks/ssd zou je b.v. de harddisk eens kunnen checken met HD Tune Pro om te checken of er slechte sectoren op staan en zo ja dan is vervangen wel noodzakelijk. Zo niet kan je gerust nog die harddisk blijven gebruiken maar backuppen is natuurlijk altijd belangrijk.

Tja en je huidige systeem verkopen, stel je er niet teveel van voor want de prijzen voor 2de hands oudere systemen liggen niet bijster hoog. Vooral complete systemen zijn vaak het meest ongunstige om te verkopen en je vaak meer krijgt voor verkoop van losse onderdelen.

Maar ja, al met al, ik raad je ook wel aan gewoon je huidige systeem te blijven gebruiken totdat je rare dingen begint tegen te komen en het systeem onstabiel begint te worden.

Allen bedankt voor jullie info! begrijp al wel dat dit een prima systeem is die nog wel een tijd mee kan. Zal Roel`s opm. om de harddisk / SDD te checken via HD Tune Pro opvolgen. mvg, Gert O.

Bovenaan