Aboland - HWI magazine...

quiller

Senior Member
Gelet op mijn slechte ervaring (aboland is ook een soort van shop denk ik toch) :

- Begin mei krijg ik een mail van 'aboland' met de te betalen rekening voor het HWI magazine (waar ik toch al een jaar of twee lid van ben...). Onderaan de mail merk ik de boodschap : opgelet gewijzigd rekeningnummer... Gelet op mailfraudes die met het jaar meer voorkomen doe ik hier een reply op met de vraag voor meer uitleg (mijn lidmaatschap is steeds ergens in december volgens mijn weten dus bij mij gingen alarmbelletjes af...).
- Op mijn mail kwam geen enkel antwoord...
- Midden augustus komen wij terug van reis en tot mijn grote verbazing steekt er een brief in de bus van een incassobureau afkomstig van aboland voor mijn HWI magazine...

Eerst en vooral moet men weten dat ik belg ben... Incassobureaus hebben hier GEEN ENKELE waarde en zijn zelfs op het randje illegaal... Tevens bij niet betaling dient men in belgie OP ZIJN MINST een aangetekend schrijven opsturen... Mails zijn daarvoor NIET rechtsgeldig.
Jammer genoeg (ik las het HWI magazine heel graag) wens ik met firma's die zulke maffiapraktijken hanteren niet samen te werken. Ik heb dan ook meteen een mail gestuurd naar aboland met de melding dat ik de betaling aan het incasso gedaan heb maar dat ik eis dat men met onmiddellijke ingang mijn abonnement op HWI magazine stop zet... Tevens heb ik een mail verstuurd naar HWI om hen van de gang van zaken in kennis te stellen en dat ik bij aboland dus duidelijk maakte om abonnement stop te zetten om bovenvermelde redenen... Voor mij was hier de kous mee af...

Echter tot op heden (ruim een week verder) is er zelfs geen antwoord terug gekomen van aboland of HWI zelf... Dit is ronduit schandalig en daarom wens ik hier iedereen te verwittigen voor deze praktijken en klant onvriendelijkheid.
Mijn huidig probleem : heeft men het abonnement nu stopgezet? of moet ik andere stappen ondernemen? Ik vind het in elk geval erg jammer dat men mij zelfs geen andere uitkomst geeft dan dit op het forum van HWI zelf te gaan aankaarten... In elk geval kan ik niemand nog aanraden om met wat dan ook van aboland in zee te gaan.

mvg
Peter Jacobs
(Belgie - 1982 weerde)
lidnummer (hopelijk ex lidnummer ondertussen) : 630830545

Beste Peter,

Heel vervelend dat Aboland niet gereageerd heeft op jouw email, en excuses dat ook wij niet direct hebben gereageerd. Wij zullen wederom met Aboland in conclaaf gaan over de communicatie en ik zal ook navragen wat momenteel de status van jouw abonnement is. Ik kom hier zsm op terug via de mail.

Verder geldt overigens wel dat je (via email) eerst een betalingsherinnering hebt ontvangen, waar je kennelijk ook niet op geacteerd hebt. De incasso is pas de derde stap in het traject.

Laatst bewerkt:

philpend

Senior Member
Met regelmaat verschijnen dit soort berichten over aboland hier op het forum. Volgens mij is klacht nummer 1 dat zij nooit reageren op email. Zelf heb ik dit ook mogen ervaren. Het lijkt een beetje bij de bedrijfscultuur van aboland te horen om niet te reageren op mails, en niet een foutje te zijn dat af en toe voorkomt. Wellicht dat het tijd word dat HWI eens serieus kijkt naar de mogelijkheid om naar een andere administrateur van de abonnementen over te stappen of het zelf te gaan doen. Dit zal een hoop frustraties bij abonnees wegnemen en op langere termijn ook leiden tot meer abonnementen.

Ik wens @Eric van Ballegoie veel sterkte bij het oplossen van het probleem van quiller en pogingen om iets structureels bij aboland te wijzigen.

quiller

Senior Member
Beste Eric,
Ik ben blij dat U alvast hier reageerde en kijk uw mail tegemoet... Evenwel moet mij nog iets van het hart (ik heb ondertussen ook enige navraag gedaan bij belgische consumentenbond (noemt hier anders) :
Ik lees in een ander topic (dat ik nu pas vond) dat U stelt dat wij automatisch onder nederlandse wetgeving vallen. Ik kan U echter meedelen dat dit niet klopt. Aangzien aboland het magazine hier verdeeld gaat het zelfs zover dat iemand die niet verlengd / opzegt maar wel het magazine in de bus krijgt dit mag beschouwen als 'gratis gekregen' omdat hij er niet om gevraagd heeft... Dit gekoppeld aan incassobureau sturen maakt dat aboland serieus illegaal bezig is in Belgie, met een grote reflectie op HWI... In belgie moeten ze volgende in acht nemen als ze menen dat ze recht in hun schoenen staan (wat ze dus niet staan!!!) :
- rekening sturen.
- indien niet betaald : aangetekende zending.
- indien niet betaald : GERECHTSDEURWAARDER.

De enige reden dat ik vorige week de rekening wel betaald heb is (zoals ik reeds in mijn mail stelde) om het op zijn vlaams te zeggen : de soep is de patatjes niet waard... Echter wel onmiddellijke stopzetting van mijn abonnement want aboland verdient aan mij geen eurocent meer...

Kortom : gelet dat ik niet de enige ben zou ik echt overwegen om een andere uitgever te zoeken... Als er in Nederland geen meer zijn buiten aboland zou ik desnoods over de grens kijken. Hier zijn ook nog succesvolle uitgevers (die U geen slechte naam zullen bezorgen...).

We zullen ons verder laten informeren over de situatie in Belgie. Mocht wat jij zegt kloppen - namelijk dat verlengen in Belgie eigenlijk niet mag - dan betekent dit helaas wel dat de abonnementskosten voor Belgische mogelijk zullen toenemen.

Verder geldt dat wij zelf de uitgever zijn en Abonnementenland alleen het abonnementenbeheer doet. Over de mogelijkheid om hiervoor met een andere partij in zee te gaan doe ik nu geen uitspraken, maar laat duidelijk zijn dat wij jullie klachten -zeker met de betrekking tot de communicatie - serieus nemen.

quiller

Senior Member
Ondertussen de opzeg mail van aboland ontvangen... alleen hun 'reden van opzeg' is nogal grof gelogen (lijkt me typisch een geval van ongezonde ontkenning) - let tevens op als ik nog vragen heb dat ik maar met hen contact moet opnemen... LOL DAN MOET JE WEL ANTWOORDEN ;) :

Geachte heer Jacobs

Wij hebben de opzegging van uw abonnement op Hardware.Info Magazine in goede orde ontvangen.

Hieronder staan de gegevens vermeld zoals wij die van u hebben ontvangen:

Opzegreden: Geen tijd

Opzegkeuze: Ik zeg mijn abonnement op en ontvang de nummers waar ik recht op heb.

Laatste editie: nr: 5 op 14-10-2016

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u altijd contact opnemen via Aboland.nl

Met vriendelijke groet,

Abonnementenland

Aan de mods van HWI : zijn de boekjes nog steeds te koop bij Tones.be (winkel), en zo ja verdient aboland als ik ze daar per stuk haal ook iets aan of is dat puur voor HWI?

Wouter Lobbestael

Forum Crew
Een goed jaartje terug had een van de moderators een magazine (toen de recenste) er kunnen bemachtigen. Dat was in hun winkel in Gent (Sint-Martens-Latem). Maar of alle winkels van Tones deze (momenteel nog) hebben, weet ik niet. :)

Verder dacht ik dat HWI hier zelf ook geen zicht op had, misschien dat @Eric van Ballegoie of @David van Dantzig meer weten?

Mailtje sturen naar Tones is ook altijd een mogelijkheid. ;)

Bovenaan