Aansluiten tweede monitor

Ik heb een tijdje terug mijn eerste PC gebouwd en nu zou ik daar graag een tweede monitor op aan willen sluiten. Ik wil gewoon een simpele monitor erbij hebben zodat ik tijdens het gamen nog een scherm heb voor andere zaken.

Nu heb ik even bij de plaatselijke kringloop gekeken en daar vond ik een leuke monitor voor €30 (Samsung S22A300B), het probleem is alleen dat deze monitor enkel een VGA aansluiting heeft en mijn videokaart heeft alleen 1 HDMI en 3 DisplayPort aansluitingen waarvan de HDMI al in gebruik is voor m'n primaire monitor.
Is dit gewoon een kwestie van een verloopstukje (zoals deze) er tussen plaatsen en klaar? Of komt hier nog meer bij kijken? En zit er ook nog veel verschil in beeldkwaliteit tussen verschillende verloopstukjes of zit ik met de gelinkte goed?
Ik las ook nog iets over passieve en actieve adapters o.i.d. maar ik weet niet goed of dat hier ook voor van toepassing is, dus vandaar mijn vraag.

Ik ben nu net nog even weer bij de kringloop geweest en had blijkbaar helemaal over het hoofd gezien dat de monitor ook een DVI-ingang heeft. Volgens mij maakt dat het nog veel simpeler aangezien het dan gewoon digitaal naar digitaal is, toch?

Of een nieuwe monitor hd,die heb je al voor 60,70 euro incl 2 jaar garantie
Kringloop is garantie tot de deur....
Dat was inderdaad wellicht de beste optie geweest :p
Ik heb nu een DP naar DVI kabel besteld zoals xzandr al zei, ga morgen zien of het werkt.
Onze kringloop hanteert iig 4 weken garantie op deze monitor, dus dat is ten minste nog wel iets meer dan tot de deur ;)

Bovenaan