aanschaf ziggo mediabox next

hallo, ik ben van plan om mijn ziggo media box horizon om te wisselen voor een media box next van ziggo. nu blijkt dat ik bij de laatste, media box next dus, een internetverbinding moet hebben in verband met updates en dergelijke. deze had ik bij de media box niet nodig. ik zou dit kunnen oplossen door een eventuele wifi verbinding te maken door middel van wifibooster via een stopcontact. ik heb echter in de woonkamer een zeer slechte wifi ontvangst. Mijn huidige internetverbinding loopt vanuit de meterkast in de overloop via een wifi booster van ziggo naar de connectbox. op mijn studeerkamer hangt ook zo een booster waaraan een utp kabel is aangesloten die naar de pc wordt aangesloten. ik ben niet technisch maar kan ik nu ook een dergelijke booster of repeater of acces point in de woonkamer bij de tv in het stopcontact steken, en via een utp kabel verbinding met de mediabox next?........ik zou dan in totaal 3 aansluitpunten hebben via de wifi boosters? ......wie kan mij hier een antwoord op geven?....

Mvrgrt, Christiaantje

Gronaldo

Senior Member
User systemen
Je hebt idd een goede internetaansluiting nodig, bij voorkeur bedraad. Niet alleen voor updates, naar ook voor on-demand, opnames bekijken etc.
Er zit een WiFi ontvanger in de Next, maar dat moet je wel een goed Wifi signaal hebben.
Ik zou proberen een goed accesspoint te nemen, dat is beter dan een of meerdere repeaters of boosters.

WhiteSnake

Senior Member
User systemen
Die Horizon box heeft ook internet nodig om de zelfde redenen.

Je kan ook kiezen voor een setje powerline adapters, gaat het internet signaal via de stroomkabels in je huis van een stopcontact in je meterkast waar bvb al je modem zijn stroom uit haalt naar de woonkamer waar je de mediabox of tv in hebt zitten, dan een kabeltje naar je mediabox en klaar, voor games te spelen vind ik het meestal niet goed genoeg, maar voor internet wat die box nodig heeft is het echt meer als voldoende

Ik begrijp dat de grote afstand tussen modem en mediabox een probleem is dat in jouw geval moeilijk is op te lossen. Gewoon je huidige mediabox houden zou natuurlijk verreweg het simpelst zijn, en er zijn massa's klanten zonder Next-box die daar dik tevreden mee zijn. Wat ik dan ook nog mis, is waarom je zo graag die Next-box wilt. Biedt die echt wel essentiële eigenschappen voor je die je nu niet hebt? Als dat het geval is, dan heb ik uiteraard niets gezegd.

Die Horizon box heeft ook internet nodig om de zelfde redenen.
En dat internet krijgt hij vanuit zijn interne modem die overigens ook door jouwzelf gebruikt kan worden, als je geen los modem hebt.

OK, wist ik niet, hangt bij mij ook gewoon aan de router.
Of het vandaag de dag nog steeds zo is, weet ik niet, maar uit de tijd dat ik zelf nog Ziggo monteur was, werd er aardig wat "Aiiii" hierop gezegd, zeker wanneer het een router/modem van een andere provider was. Dan gaan/gingen de on-demand diensten van Ziggo daar over het KPN lijntje heen en dat gaf wat problemen met de 'dienst'.

Wat ik dan ook nog mis, is waarom je zo graag die Next-box wilt. Biedt die echt wel essentiële eigenschappen voor je die je nu niet hebt?
Wat ik hoor van vrienden, is dat deze een stuk sneller is dan die trage en logge Horizon met software die er niet goed voor toegespitst is. Wat ik zelf een nadeel van de Next vind, is dat de extra boxen niet meer via UTP aan te sluiten zijn, derhalve geen centrale eenheid meer hebt staan en dat je dus ten alle tijden een coax nodig hebt op de slaapkamer/zolder/weet ik het waar en ook in mijn geval is het trekken van extra kabels in het algemeen niet zo makkelijk meer, helaas . . .

Bovenaan