1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

970 Evo stuk?

Discussie in 'SSD's, harddisks en opslagmedia' gestart door KnightIndustries2000, 17 jan 2019.

1. KnightIndustries2000

KnightIndustries2000 Member

Sinds:
    22 feb 2017
    Lang verhaal kort, ik wou iets kopieren van mijn desktop naar mijn laptop z'n M.2 SSD en dus heb ik mijn 970 eruit getrokken, maar blijkbaar is die SSD overleden nadat ik hem terug in mijn computer gezet heb? Zowel mijn laptop als desktop zien hem niet meer, alleen Linux zegt nog enigzins iets dat hij wel gezien wordt maar corrupt lijkt.

Ik heb nog garantie bij de MediaMarkt, daar maar eens proberen?

2. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Wat ziet hm niet meer?
    De bios of ..?

3. KnightIndustries2000

Sinds:
    22 feb 2017
    BIOS ziet hem niet, mijn laptop POST heel sloom met hem erin, en mijn computer ook.

4. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Waarom heb je de SSD voor het kopiëren er uit getrokken? :eek:
    Ooit gehoord van USB sticks/externe HDD's/NAS?

5. KnightIndustries2000

Sinds:
    22 feb 2017
    Kopieren heb ik ook een stuk of 9000 keer geprobeerd, met een dito externe SSD (850 Pro in een Ewent 2.5 behuizing) maar mijn GTA V bleef maar corrupt raken.

Maar goed, MM heeft mij mijn geld teruggegeven dus ik ga binnenkort een nieuwe 970 bij hun bestellen.

6. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Dat is wel apart...

7. KnightIndustries2000

Sinds:
    22 feb 2017
    Ik heb ook geen flauw idee hoe hij constant corrupt raakte, zelfs met TeraCopy en de verify functie ingeschakeld.

Maar goed, over een paar dagen krijg ik mijn geld terug.

8. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Zou je dat wel doen dan? Ik zou elders kopen..

en duh corruptie in een kopieer methode duidt erop dat iets niet meegekopieerd kan/wil worden, zoals beveiligde (encryptie?) bestanden o.i.d.

9. KnightIndustries2000

Sinds:
    22 feb 2017
    Dat ben ik nu ook van plan nadat ik er achter gekomen ben dat de 970 Pro maar 30 euro duurder is en een klap sneller is volgens HWI z'n benchmarks.

10. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Cijfermatig misschien wel, ga je er iets van merken in de praktijk? Helaas niet...

Heb laatst wel een leuke test gedaan haha, vriend van mij heeft nagenoeg dezelfde pc als ik (zelfde cpu, zelfde gpu, alleen ik heb 32GB en hij 16GB geheugen). Echter heeft hij een M.2 slot en ik niet. Hij heeft daar een 960 Pro in zitten en ik heb een 860 Evo Sata SSD in mijn systeem. Allebei verschillende games gestart (Overwatch, World of Warcraft, Destiny 2, PUBG) en kijken wat de boottime verschillen waren. Ik kan je vertellen dat die binnen de 3 seconden waren in 90% van de gevallen haha. Sterker nog, Overwatch startte bij mij sneller op hahaha :p

11. KnightIndustries2000

Sinds:
    22 feb 2017
    Het is uiteindelijk deze geworden: https://www.tvdlcomputers.nl/componenten/samsung-evo-500gb-nvme-m-2

110 euro vind ik een stuk goedkoper dan 170 voor een Pro die ik waarschijnlijk niet eens volledig kan benutten.

12. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
  13. philpend

philpend Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
    Helaas zijn die nvme ssd’s voor 99% van de gebruikers niet sneller dan een sata ssd. Ook daar heeft HWI onderzoek naar gedaan.
    https://nl.hardware.info/reviews/7484/5/pcie-vs-sata-ssds-het-nut-van-nvme-in-de-praktijk-conclusie

Die grote snelheid zie je vooral terug in de synthetische benchmarks, maar die hebben helaas weinig van doen met de praktijk van de meeste gebruikers.

14. JWL92

JWL92 Senior Member

Sinds:
    9 jun 2017
    9 duziend keer n folder van 80GB+? .. weet niet hoeveel writes dat ding kan hebben... maar als t klopt wat je zegt .. :p
    wel netjes dat MM je geld terug geeft

toelichting met reden om ergens anders te kopen, wanneer je netjes je geld terug krijgt? (behalve als ie ergens voor n betere prijs te krijgen is uiteraard.)
    dat laatste punt tho, +
    Waarom altijd de externe tools.. en niet gewoon vanuit windows, of via steam de backup optie gebruiken &/ via daar je Gamefiles verifien?

15. psychosammie

psychosammie Senior Member

Sinds:
    17 jul 2008
    Omdat externe tools vrijwel altijd beter werken dan de ingebouwde Windows tools. TeraCopy bijvoorbeeld.