1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

960 evo sd ingebouwd maar..

Discussie in 'SSD's, harddisks en opslagmedia' gestart door Exto, 16 mei 2018.

1. Exto

Exto Senior Member

Sinds:
    9 aug 2015
    Goedemiddag,

Zojuist heb ik een Samsung 960 evo m.2 nvme ssd ingebouwd in mijn systeem.

Ik ben toen naar de bios gegaan en daar eerst deze herkend. Toen ik echter uit de bios ging bleef mijn pc hangen op een zwart scherm met een klein knipperend streepje bovenin. Ik heb toen opnieuw opgestart en dit deed zich weer voor.

Heb mijn normale ssd waar Windows opstaat als 1st boot option gezet maar dit mocht ook niet baten.

Ik gebruik de SSD op een MSI Z170A Gaming M5 moederbord.

Er vallen overigens geen SATA poorten als er een PCIe SSD word aangesloten.

Graag hoor ik of jullie tips hebben om mijn pc weer te kunnen laten booten.

2. Exto

Exto Senior Member

Sinds:
    9 aug 2015
    Heb net de M.2 uitgebouwd en toen startte mijn systeem direct door naar windows

3. Van

Van Senior Member

Sinds:
    27 okt 2009
  4. Jeroen germers

Jeroen germers Senior Member

Sinds:
    28 aug 2012
    Heb je de laatste bios versie? Misschien moet je de bios eerst flashen voordat het werkt.

5. Exto

Exto Senior Member

Sinds:
    9 aug 2015
    Bedankt voor de tip, heb net de laatste versie gedownload (had dit al sinds aanschaf niet meer gedaan). Er stond bij verbeteringen: improved nvme support dus misschien dat dit uitkomst bied. Op moment van typen is deze bijna klaar, ik zal laten weten of dit gelukt is.

6. Exto

Exto Senior Member

Sinds:
    9 aug 2015
    Bedankt @Jeroen germers . Het heeft gewerkt, dat het zoiets simpels was had ik nooit gedacht. Nu alleen nog even uitvogelen hoe zijn volle snelheid benut kan worden.

7. Exto

Exto Senior Member

Sinds:
    9 aug 2015
    Ook gelukt :)

8. Jeroen germers

Jeroen germers Senior Member

Sinds:
    28 aug 2012
    Dat is prima, normaal gesproken hoef je de bios ook niet te flashen mits alles werkt, maar in dit geval een logische stap, omdat m.2 nog vrij nieuw is.

Vergeet @Van niet, we hadden beide hetzelfde bekeken, en hij was iets eerder dan ik.

Van vindt dit nuttig.
  9. Exto

Exto Senior Member

Sinds:
    9 aug 2015
    Sorry @Van ik had je helemaal over het hoofd gezien!

Van vindt dit nuttig.
  10. Van der berg

Van der berg Senior Member

Sinds:
    18 apr 2005
    Goed dat het weer werkt. Ik heb mijn bios voor de zekerheid ook maar eens geupgrade naar de nieuwste versie bij mijn 970 EVO 1TB. Ook een andere gedoe moet je in Windows kiezen tussen GPT en MBDR schijf, had jij dit ook? Tenzij je Windows opnieuw installeert hoeft dit niet.

Vergeet niet de stoftware en drivers te installeren van Samsung voor de NVME-drivers.

11. DreDVD

DreDVD Senior Member

Sinds:
    25 nov 2013
    Ook een andere gedoe moet je in Windows kiezen tussen GPT en MBDR schijf, had jij dit ook?
    Dit komt omdat je schijf nog niet toegewezen was dit is normaal, omdat het een nieuwe SSD en deze nog niet geformatteerd was .