1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

8pin + 4pin cpu stroomaansluiting op mobo, welke voeding is geschikt????

Discussie in 'Behuizingen en voedingen' gestart door dnlffn, 16 jan 2019.

1. dnlffn

dnlffn Senior Member

Sinds:
    9 mrt 2011
    Hallo,

Aangezien ik een Asus ROG Maximus XI Hero ga aanschaffen zit ik momenteel even met mijn handen in het haar, namelijk dat dit mobo een dubbele CPU voeding heeft, namelijk een 8pin + 4 pin.
    Nu wou ik als voeding de corsair rm750x (2018) maar twijfel heel erg of deze voeding deze aansluiting er wel op heeft, er was als iemand die op mijn vorige topic had gereageerd en mij hier op attandeerde.

De gevens verschillen heel erg op de corsair & HWI website.
    750watt is voldoende neem ik aan voor mijn systeem?: (met overklok inbegrepen)
    Wensenlijst Game PC Intel van dnlffn

De rm850x (2018) is denk ik overkill ivm de efficiëntie.
    graag jullie advies dank

2. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
    De RM750x 2018 heeft een 2e EPS kabel.

3. dnlffn

dnlffn Senior Member

Sinds:
    9 mrt 2011
    Ja? is dit 1 met een 8pin die je zeg maar van elkaar kan halen en dan 2x 4pin hebt? Wil dit namelijk wel met zekerheid weten voor ik het bestel. Of heb je hem toevallig zelf ook?

4. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
    Op onderstaande foto van de Rm750x 2018 zie je 2 cpu kabels aan de voeding zitten.

5. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Tenzij je hele gekke dingen qua overclock wil gaan doen, is de 8 pins meer dan voldoende en laat je de extra aansluiting onbenut.

6. MZw

MZw Senior Member

Sinds:
    12 aug 2012
  7. WEBPC

WEBPC Senior Member

Sinds:
    28 okt 2016
    Cpu kabels zijn bijna altijd 4+4. En als ze 2 aansluitingen hebben is er volgens mij altijd 1 die 4+4 is.
    En je hebt ook bijna altijd gewoon genoeg ruimte om een 8 pin op een 4 pin aansluiting te doen. Dan overhangt het, maar dat maakt ook niet uit.

En zoals @Gronaldo ook al zegt, eigenlijk is het niet eens nodig. Het is eigenlijk alleen van toepassing bij extreem overclocken.

In de prijsvergelijker op Tweakers, kan je dit invoeren als eis om te zoeken, dus ik zou zeggen kijk een keer:
    https://tweakers.net/categorie/664/...KC1KT3TJzSlKLipWsqpXMjEyNQXRZYo6SlZJXolJtbS0A
    Er kunnen natuurlijk foutjes in zitten, maar deze moeten allemaal een dubbele cpu aansluiting hebben.

8. dnlffn

dnlffn Senior Member

Sinds:
    9 mrt 2011
    Dank jullie wel, echter was mij dit niet duidelijk dat dit enkel voor extreem overklokken was, maar 750watt is genoeg voor mijn opstelling?

9. Aptenodytes

Aptenodytes Senior Member

Sinds:
    12 jan 2010
    750 watt is meer dan genoeg, 550 watt zou ook al goed zijn.

10. dnlffn

dnlffn Senior Member

Sinds:
    9 mrt 2011
    Bedankt allen voor de info, ik laat hem in mijn lijstje staan!
    (Topic mag op slot)