1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

8-pin kabel extra voor voeding

Discussie in 'Behuizingen en voedingen' gestart door garcon-l, 27 okt 2017.

1. garcon-l

garcon-l Senior Member

Sinds:
    27 jun 2007
    Hallo,

Ik heb een OCZ Modxtream pro 700w in min pc en heb zojuist de Gigabyte GTX 1080 Aurus aangeschaft.

Als het goed is moet deze voeding het wel kunnen doen alleen is het probleem dat er alleen maar een 6+2 en 6 pin kabel bij zit. Dus niet de 2x 8 pin welke ik nodig ben voor mijn GPU. Zijn die kabels ook los te krijgen. De connector op mij PSU kunnen als het goed is wel gewoon 2x 8-pin aan.

Ik hoor het graag.

2. Jeroen germers

Jeroen germers Senior Member

Sinds:
    28 aug 2012
  3. WEBPC

WEBPC Senior Member

Sinds:
    28 okt 2016
    Laatst bewerkt: 13 nov 2017
    Detmer Bisschops en DreDVD vinden dit nuttig.
  4. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Ik zie dat die voeding al sinds 2008 op de markt is dus ik vraag mij wel even af hoe oud die voeding is want je weet neem ik aan dat voedingen slijten in de loop der tijd. Blijft nog maar de vraag dan of die voeding nog in staat is om een GTX1080 Ti goed te kunnen voeden en misschien niet dan er opeens uit klapt met alle gevolgen van dien. Niet trouwens dat die GTX1080 Ti zoveel nodig heeft maar je moet er gewoon rekening mee houden dat oudere voedingen niet meer datgene kunnen leveren als toen die nieuw was.

Verder zou ik ook meer voorstander zijn van dat verloopje wat @WEBPC aanraad en alles via de PCI-E stroomconnectoren te laten lopen en niet gaan aftakken van die Molex connectoren. Ook nog maar de vraag hoe de rails in die voeding verdeelt zijn en de kans erop bestaat dat het molex gedeelte niet bestand is tegen hogere wattages.

5. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Om de hitte te beperken gebruiken ze beide nul aders van de Molex, lol.

En inderdaad; dat aftakken van Molex'en voor grote vermogens is een draak.

6. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Als je even verder had gezocht is hier nog zo'n online kabel mod shop die een hele set van 6 verkoopt voor €11.82 (gratis verzonden, ook naar euroland)

7. WEBPC

WEBPC Senior Member

Sinds:
    28 okt 2016
    Ehh, dit is een set connectors die bij de voeding horen, en pinnen voor in die connectors. (exclusief pcie, en sata connectors.)
    Dit is een set zodat je zelf gesleevde kabels kan maken. Dit is absoluut geen set kabels.

Dit is een setje van 4 6 pin connectors, 2 8 pin connectors en 40 pinnen voor in die connectors.

"Als je even verder had gezocht" :rolleyes:

Dan was je dit tegengekomen:
    https://www.moddiy.com/products/OCZ-Modular-PSU-8%2dPin-to-6%2b2-PCIe-Sleeved-Cable.html

En dan had je een goed punt gehad.

Maar ik zou toch gewoon voor zo'n verloopstukje gaan, stuk goedkoper, makkelijker verkrijgbaar, en komt gewoon op hetzelfde uit.

Laatst bewerkt: 15 nov 2017 om 12:49