1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

6800K + X99M Asrock Extreme 4

Discussie in 'Wat is dit nog waard?' gestart door bokuohn, 2 jan 2019.

1. bokuohn

bokuohn Senior Member

Sinds:
    10 mei 2008
    - Processor Intel 6800K 6core/12thread, 2011-3 platform
    - MB Asrock X99M Extreme 4 uATX (past ook in kleiner dan ATX of ATX kast)

Geen geheugen erbij. Beide ongeveer 2.5 jaar oud (zomer 2016) in perfecte schone en werkende staat met originele dozen/verpakking.

Wat is dit nog waard? Als ik elders kijk zie ik nauwelijks een 6800K apart te koop staan. Moederborden staan wel meer te koop. De Asrock is een perfect bord, ook voor overklokken. X99 heeft sowieso heel veel UEFI instellingen.

Ik denk zelf (ideaal) 275 euro en 175 euro? Daar Intel erg gewild is op de tweedehands markt. Ik heb geen haast met verkopen, mag meer dan een maand duren voordat de goede koper zich aandient.

Bedankt alvast voor de hulp!

Laatst bewerkt: 2 jan 2019
  2. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Los verkopen krijg je er wel meer voor denk ik.
    Echter is het jammer (in mijn optiek) dat het moederbord een Micro-ATX formaat is en daardoor aanzienlijk minder aansluitingen heeft en mogelijkheden. Zo'n 6800K wordt daardoor niet volledig benut als je het mij vraagt.

3. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    De 6800k heb je nieuw voor 345 euro, de vergelijkbare X99m fatality1 komt op 220 euro
    Als je 70% van die nieuw waarde krijgt mag je blij zijn denk ik.

4. bokuohn

bokuohn Senior Member

Sinds:
    10 mei 2008
    Bedankt voor de antwoorden. 70% zal iets van 400 euro geven.

Voor zover ik het kan opmerken heeft het moederbord alleen 4 dimm slots (ik heb quad channel gedraaid toch met 4x4GB sticks) i.pv. 8 slots op een ATX formaat. En er zijn minder slots voor grafische kaarten (met het oog dat twee GPU's weinig zin hebben tegenwoordig. Voor de rest heeft het moederbord alle opties en aansluitingen van de ATX versie.

Ik had uATX gekocht omdat het in een tussenmaat tower past. Zo is de computer best compact.

5. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Zat meer te denken aan bijv M.2 slots voor SSD's ;)
    Meer Sata aansluitingen, ik heb zelf bijv een X79 moederbord van MSI (full ATX) met 8dimm slots en die heeft ook 8 sata poorten.
    Helaas was toen M.2 nog geen standaard..Voordeel van dit soort type processoren is dat ze namelijk ook meer PCI-E lanes hebben dan de standaard consumenten varianten en je dus geen snelheid inboet als je 2x M.2 SSD's zou installeren, 1 GPU (of 2 :p ) en nog wat andere randapparatuur.

6. bokuohn

bokuohn Senior Member

Sinds:
    10 mei 2008
    Het komt er wel in dat men ook SSD's voor storage gaat gebruiken, maar het gaat langzaam. Ik heb één M2 slot SSD erin zitten als C schijf. Rest zijn harde schijven voor storage. Dit X99 bord heeft 10x sata erop, ik denk meer dan genoeg?

GPU tekst nog even opgezocht maar er kunnen wel prima 2x GPU op toch.

•2 x PCI Express 3.0 x16 Slots (PCIE1 @ x16 mode; PCIE2 @x16 mode)
    * If you install CPU with 28 lanes, PCIE1/PCIE2 will run at x16/x8.
    •1 x PCI Express 2.0 x16 Slot (PCIE3 @ x4 mode)
    •Supports AMD Quad CrossFireXTM
    and CrossFireXTM
    •Supports NVIDIA® Quad SLITM
    and SLITM
    •15μ Gold Contact in VGA PCIe Slot (PCIE1 and PCIE2)

7. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    Wat ook niet in je voordeel is is dat je voor 320 euro een 7800x en voor 200 euro een 2066 mobo nieuw koopt.
    Maar met een beetje geduld moet die 400 euro haalbaar zijn.

8. bokuohn

bokuohn Senior Member

Sinds:
    10 mei 2008
    De 7800X is inderdaad de opvolger van de 6800K. En die is rond 320 euro bij de goedkoopste.

Moederborden is toch iets hoger. Meer richting 250 euro voor iets knaps dat beschikbaar is.

Tweedehands is die nog niet zo beschikbaar, te nieuw op de markt.

Ik denk prijs te proberen rond 450 euro voor beiden. 400 kan dan altijd nog.

9. Egon de Baene

Egon de Baene Senior Member

Sinds:
    7 nov 2012
    hoewel het mss wel 400 euro waard is zou ik voor dat geld eerder een ryzen systeem maken. mss als er iemand is die quad channel memory nodig heeft die het er dan wil aangeven maar lijkt mij sterk. succes met de verkoop