4670k met moederbord en bijbehorende onderdelen + GTX 970

Tryton

Senior Member
Hallo allemaal,

Ik neig al een tijdje naar een upgrade, en met de launch van de nieuwe Ryzen serie en de nieuwe AMD videokaarten begint het nu echt te kriebelen. Maar nu vraag ik me wat zou ik nog kunnen krijgen voor de onderdelen die ik wil vervangen. Het gaat om het volgende:

De cpu draait op een stabiele overclock van 4,2 Ghz.

Ter indicatie heb ik al een beetje op marktplaats gekeken maar daar lopen de prijzen enorm uiteen. Ik krijg af en toe de indruk dat mensen denken dat hun pc van goud gemaakt is.

Daarnaast vraag ik me ook af of ik er misschien goed aan zou doen om goedkoop een behuizing, hardeschijf en voeding te regelen zodat ik het geheel kan verkopen als compleet systeem. Zou dat meer opbrengen?

Laatst bewerkt:

Tryton

Senior Member
Oeps, ik had de gpu niet meegenomen in de wensenlijst. Ik heb dat nog even snel gewijzigd.

Forum m8

Senior Member
Ter indicatie heb ik al een beetje op marktplaats gekeken maar daar lopen de prijzen enorm uiteen. Ik krijg af en toe de indruk dat mensen denken dat hun pc van goud gemaakt is.
Marktplaats staat inderdaad bol van de idiote vraagprijzen en heeft ook nog best veel bezoekers die idiote prijzen betalen...

absol505

Senior Member
Ik heb de non-k versie, het is gewoon lastig te verkopen. 200 moet wel goed lukken.
Maak er geen heel systeem van, dat heb ik gedaan en ik denk nu juist om het gewoon per onderdeel maar te verkopen want anders moet je het echt onder een redelijke prijs gaan verkopen.

govie

Senior Member
Ter info: Ik zit te wachten op een 4670/4690k voor 50 tientjes, of een 4770k voor 80 euro. Meer heb ik er niet voor over en wel omdat de rizen 2600 nieuw 109 euro kost. Het is grappig die prijzen in de V&A op tweakers, maar dat komt alleen maar omdat tweakers hun platform laat manipuleren door 1 handelaar (omni ofzoiets), die het prijspeil van bijna alle 2de handse produkten bepaald.

Laatst bewerkt:

Flipking94

Senior Member
omni ofzoiets), die het prijspeil van bijna alle 2de handse produkten bepaald.
Je vergeet wel dat hij de grootste verkoper op tweakers is aan 2dehandsproducten. Met meer dan 2000(!) positieve reviews, lijkt het me wel betrouwbaar te zeggen dat zijn vraagprijs vrij realistisch is. Persoonlijk vind ik hem wel aan de dure kant, maar meestal biedt hij ook garantie aan, wat de prijs ook deels verantwoord. Denk dat je idee om een 4790k voor 80-100 euro vast te krijgen heel moeilijk zal zijn, of je moet al op 2dehands.be/nl kijken.. Een 4790k heeft een all core turbo naar 4.4 en draait standaard op 4Ghz. Daar kan een nieuwe 2600 niet aan tippen hoor... Ik wens je in alle geval veel succes!

govie

Senior Member
Je vergeet wel dat hij de grootste verkoper op tweakers is aan 2dehandsproducten. Met meer dan 2000(!) positieve reviews, lijkt het me wel betrouwbaar te zeggen dat zijn vraagprijs vrij realistisch is. Persoonlijk vind ik hem wel aan de dure kant, maar meestal biedt hij ook garantie aan, wat de prijs ook deels verantwoord. Denk dat je idee om een 4790k voor 80-100 euro vast te krijgen heel moeilijk zal zijn, of je moet al op 2dehands.be/nl kijken.. Een 4790k heeft een all core turbo naar 4.4 en draait standaard op 4Ghz. Daar kan een nieuwe 2600 niet aan tippen hoor... Ik wens je in alle geval veel succes!
Dat vergeet ik helemaal niet, dat is juist wat ik zeg. We zeggen dus eigenlijk hetzelfde. De V&A is niet een onderlinge snuffelkrant maar een verkooppunt van een firma wat zich voordoet als een snuffelkrant. Dat is de keuze die tweakers heeft gemaakt heeft en hopelijk levert het hun veel geld op, maar het is duidelijk niet de keuze die velen willen hebben en waar de V&A sectie zijn bestaansrecht aan ontleent. Maargoed, we kunnen allemaal wel ergens over gaan zeiken, het veranderd niets en blijkbaar zijn er kopers genoeg voor te dure ouderwetse electronica. Maar mijn inziens heeft een 2de handse proc van 6 jaar oud geen waarde meer van 175 euro, dat is totaal geflipt. Nog een groter drama dan het ESM mechanisme van de Europese Financiële Bank waarmee de eurozone al jarenlang mee overeind wordt gehouden en Nederland en Duitsland letterlijk "een stuk onmeetbaar armer" door zijn geworden, echt waar 175 euro voor een ouwe meuk proc.

Bovenaan