43"inch tv advies

Dag allemaal,

Mijn allereerste keer op het forum, maar wel een 'trouwe' lezer / kijker van hardware.info.

Ik heb advies nodig over 43" televisies. Waarom 43"? Ik heb eerst gekeken naar grotere formaten zoals 55" tv's omdat hier simpelweg de meeste 'tests' over bekend zijn qua kleurweergave, lichtsterkte enz. Echter als ik in de huiskamer ga meten, is zelfs een 49" te groot. Ik verwacht dan ook dat ik niet de enige ben die geen ruimte heeft voor een grootformaat televisie.

Wat zijn mijn wensen?:
- 4K-beeld
- HDR10+ / Dolby Vision / HLG (uiteraard zo goed/mooi mogelijk)
- 43" (eis dus)
- OLED of QLED
- 100HZ minimaal
- Optioneel: Ambilight
- Optioneel: Google spraakbesturing
- Prijs: voor kwaliteit mag je best wat over hebben ;) zat zelf naar maximaal 1300 euro te kijken voor een 55". Maar voor 43" zijn de prijzen al vaak lager, max. 1000. Dat is dan ook mijn maximumbedrag om uit te willen geven.

Waarvoor gebruik ik het? (ca.):
- 70% TV/Video
- 30% Gaming (PS4 Pro, wellicht PS5 in toekomst, dus mogelijk 4K in 100hz met HDR)

Ik heb al de prijsvergelijker geraadpleegd. Die gaf mij aan met bovenstaande wensen, dat er slechts maar een paar tv's zijn van Philips die hieraan voldoen. Echter zijn hier geen tests van..
- Philips 43PUS7304
- Philips 43PUS6704
- Philips 43PUS6504

Hebben jullie nog advies voor mij? en wellicht redactie hardware.info kunnen jullie ook keer tests aan 43" televisies wagen? :)

Laatst bewerkt:

xzandr

Senior Member
User systemen
Dan wacht ik denk ik nog 'even' voordat middelmaten tv's voorzien zijn van deze specs :)
Ik zou niet te lang wachten, want anders is er geen 43" tv meer.
43" is namelijk geen midden maat, maar zo langzamerhand het kleinste wat je kan kopen als je een goede smart tv wil.
Het is niet voor niets dat je er geen reviews van vind en er een beperkt aanbod van is, er is namelijk geen vraag naar, de hotspot in de markt is op dit moment 50 tot 65 inch.
Zelf heb ik een 49" op een kleine 3 meter afstand, en het went erg snel, heb er nu al spijt van dat ik niet voor de 55"ben gegaan.

Bovenaan