[3/4] Command & Conquer Generals: Zero Hour

Begin middelbare was dit mijn nieuwe verslaving. En tot op de dag van vandaag wordt dit spel regelmatig via hamachi gespeeld met vrienden. Voor die tijd was het best een mooi spel. De pc waar ik het destijds op speelde had een 64 mb nvidia Geforce ti4200 (paar 100 gulden/euro). Deze kon het spel nauwelijks meer bijbenen wanneer er veel units in beeld waren. De gameplay van het spel is erg leuk al is de AI van de computer enigszins voorspelbaar. Het maken van het logo heeft veel tijd gekost en wel hierdoor:

Om de units wit te krijgen moest ik de tanks precies laten rijden en stoppen om ze in een rechte lijn te krijgen. Hierna moest ik op een laptop Jarmen Kell selecteren om de tanks een voor een uit te schakelen. De eerste keer was ik vergeten de laptop in het stopcontact te steken dus de laptop was leeg en het spel eindigde. 1,5 uur werk voor niks.

Poging 2 stekker in het stopcontact, toen was ik weer wat verder, zo'n 2 uur werk ongeveer. Toen even snel alt+tab om te kijken naar de details van het hardware.info logo. Maar met terug alt+tabben bleef het scherm op zwart,hoorde ik wel geluid, maar kwam het spel niet in en moest met ctrl+alt+del het spel beëindigen. Uiterst frustrerend allemaal.

3 maal is scheepsrecht. Stekker in het stopcontact en geen alt+tab meer. Weer paar uur bezig, dit keer ook alle hackers(hardware.info style) voor de rode opvulling in het logo kunnen neerzetten. Vervolgens proberen de tanks aardig aansluitend in een lijn rondom de hackers te krijgen. En als kers op de slagroom weer het rode randje eromheen met red guards. Met alles moest ik uitkijken met klikken zodat de units die er al stonden niet meer gingen verschuiven. Vervolgens printscreen en alt+tab om de screenshot op te slaaan. Toen terug alt+tab naar het spel, en je raad het al...vastgelopen. Gelukkig had ik dit keer de screenshot van het volledige logo. Dit alles heeft in onderstaande screenshot geresulteerd met bloed, zweet en tranen:

Bovenaan