00 fout melding (moederbord)

goede dag !

ik heb een probleem ik heb een i 7 cpu en een miederbord die natuurlijk de goede socket heeft/is voor mn cpu , heb de moederbord ingebouwt en cpu en alles wat er ok en bij hoort zoals t moet !

nu krijg ik op mn moederbord ( 00 ) code , nu heb ik opgezocht dat t aan de cpu kan liggen . maar hiervoor heegt die t prima gedaan maar wouw graag overstappen naar n wat moderner uitziende moederbord .

ik krijg dus geen scherm en heb op medere topic's gezien dat ik misschien n bios update zou moeten doen.
nou heb ik daar geen verstand van en denk ik van een bios opdate daar zou je toch bij t opstarten f2 /f10 / f11 moeten klikken im dat te kunne krijgen ? maar zonder opstarten krijg ik dat dus niet ..

wie kan me helpen / tips geven wat ik zou kunne doen .. weet me geen raad heb al zelf voor 1500 nieuwe pc gekocht maar this toch fijn als me oude pc t zou doen voor eventueel een 2 de setup / streaming pc

groetjes sam

Beetje onduidelijk verhaal.
Begrijp ik goed dat je een ander moederbord hebt gekocht en de 4790k daarin niet werkt ?
Dan zou ik eerst eens kijken of dat andere bord geen verbogen socketpinnen heeft.

Beetje onduidelijk verhaal.
Begrijp ik goed dat je een ander moederbord hebt gekocht en de 4790k daarin niet werkt ?
Dan zou ik eerst eens kijken of dat andere bord geen verbogen socketpinnen heeft.
nee is gwn prima in orde 😞 jaah en is zekker vaag verhaal ben ook net nieuw met pc bouwen enzo dus voor mij mis wel vager als voor jou hahahah

Gronaldo

Senior Member
User systemen
Processor wordt in alle BIOS versies gesupport, dus dat is het niet. CMOS al een gedefault?
CPU nogmaals uitnemen, pins controleren, geen koelpasta gemorst?
Zit koeler (welke overigens?) niet te strak?
Bord en/of processor net 2e hands aangeschaft?

Processor wordt in alle BIOS versies gesupport, dus dat is het niet. CMOS al een gedefault?
CPU nogmaals uitnemen, pins controleren, geen koelpasta gemorst?
Zit koeler (welke overigens?) niet te strak?
Bord en/of processor net 2e hands aangeschaft?
cmos nog jiet geprobeeett weet niet presie wat dat inhoudt .

koeler van cooler master waterkoeler

moederbord nieuw en cpu 2dehands maar deed t wel bij de andere moederbord ..

Bovenaan